بسم الله الرحمن الرحيم
"In the name of Allah, Most Gracious, Most Merciful"

Betapa agungnya! Allah SWT menurunkan ayat pertama @ perkataan pertama melalui Al-Quran hanyalah dengan perkataan Iqra'. Anehnya, perkataan pertama itu bukan bermaksud, sembahyang, puasa, dsb. Ia bermaksud "bacalah..."

Allah revealed the first sentence @ first word through the Quran is the word Iqra '. Oddly, the first word that does not mean, prayer, fasting, etc.. It means "read ..."

Friday, October 31, 2008

Menunggu..Tertunggu..

Dalam hidup ni..kita mesti tak suka menunggu dan di tunggu. Jadi...kalau kita terpaksa membuat orang lain tertunggu-tunggu akan kehadiran kita.....ikuti tips berikut untuk menyejuk dan menenangkan orang lain yang sedang menunggu kita:

1. 'Call'...beritahu terlambat....beri alasan yang paling kukuh di dunia...hehehe...ape guna ade handset...kalau tak tau nak guna dalam waktu kecemasan cam ni...ekekeke....

2. Bila sampai...mesti SENYUM. muka mesti manis ......

3. Biasakan dengan....meminta MAAF...

4. Kalau ngan buah hati tu.....bawak laaa hadiah bersama....bunga sekuntum pun okay....

5. Janji tak buat lagi.....hehehe...biasanya...janji tinggal janji.....ekk..

Moral:

Kalau kita tak suka menunggu.....
jangan biarkan orang menunggu kita...

Thursday, October 30, 2008

Kambing & Ayam

Kambing dan ayam adalah kawan baik. Mereka berkawan sejak mereka barudilahirkan lagi.
Pada suatu hari,ayam telah menghiaskan dirinya denganmenyangkut manik-manik yang berkilauan pada setiap helaian bulunya.Tajinya diasah sehingga berkilauan dan berjalanlah ia menuju ke kediamankambing.
Tiba di kediaman kambing, ayam pun menyapa sahabatnya itu.
Ayam : Kambing, pekabo?
Kambing: Baik. Wah,ayam. Bukan main lagi kau. Kau nak ke manahensem-hensem ni.
Ayam: Takde ke mana. Sesajalah nak tengok riaksi engko.
Kambing: Tapi kan ayam, macam mana pun ko berhias, ko jalan tetap kakiayam, kan?
Ayam: Ko kutuk aku ye. Ko pun apa kurangnya.
Kambing: Apa?
Ayam: Nampak macam alim. Bela janggut. Tapi telur nampak...

"berjenaka sekali-sekala, beribadat+belajar+bekerja sentiasa"

Tuesday, October 28, 2008

Rekod 86 game..lebur..

Tahniah Liverpool kerana memecahkan rekod ego Chelsea..hahhaha

Sunday, October 12, 2008

Adios..169 Taman Mawar..






Semuanya hanya tinggal kenangan..walaupun bersepah,
tp sentimental value yang ada d rumah ni, cukup menggamit memori..layan plak aku ni..hehe
tak salah aku lebih kurang 21 tahun kami duduk umah ni..
sekarang sudah berpindah ke alamat ini..

235, Taman Melur,
Bandar Darulaman, Jitra, Kedah.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...