بسم الله الرحمن الرحيم
"In the name of Allah, Most Gracious, Most Merciful"

Betapa agungnya! Allah SWT menurunkan ayat pertama @ perkataan pertama melalui Al-Quran hanyalah dengan perkataan Iqra'. Anehnya, perkataan pertama itu bukan bermaksud, sembahyang, puasa, dsb. Ia bermaksud "bacalah..."

Allah revealed the first sentence @ first word through the Quran is the word Iqra '. Oddly, the first word that does not mean, prayer, fasting, etc.. It means "read ..."

Thursday, October 30, 2008

Kambing & Ayam

Kambing dan ayam adalah kawan baik. Mereka berkawan sejak mereka barudilahirkan lagi.
Pada suatu hari,ayam telah menghiaskan dirinya denganmenyangkut manik-manik yang berkilauan pada setiap helaian bulunya.Tajinya diasah sehingga berkilauan dan berjalanlah ia menuju ke kediamankambing.
Tiba di kediaman kambing, ayam pun menyapa sahabatnya itu.
Ayam : Kambing, pekabo?
Kambing: Baik. Wah,ayam. Bukan main lagi kau. Kau nak ke manahensem-hensem ni.
Ayam: Takde ke mana. Sesajalah nak tengok riaksi engko.
Kambing: Tapi kan ayam, macam mana pun ko berhias, ko jalan tetap kakiayam, kan?
Ayam: Ko kutuk aku ye. Ko pun apa kurangnya.
Kambing: Apa?
Ayam: Nampak macam alim. Bela janggut. Tapi telur nampak...

"berjenaka sekali-sekala, beribadat+belajar+bekerja sentiasa"
Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...