بسم الله الرحمن الرحيم
"In the name of Allah, Most Gracious, Most Merciful"

Betapa agungnya! Allah SWT menurunkan ayat pertama @ perkataan pertama melalui Al-Quran hanyalah dengan perkataan Iqra'. Anehnya, perkataan pertama itu bukan bermaksud, sembahyang, puasa, dsb. Ia bermaksud "bacalah..."

Allah revealed the first sentence @ first word through the Quran is the word Iqra '. Oddly, the first word that does not mean, prayer, fasting, etc.. It means "read ..."

Monday, February 23, 2009

Liverpool's title dream over?

Sad but True..mungkin kenyataan diatas akan menjadi nyata..sukar pada masa sekarang untuk melihat pasukan Setan Merah seri apalagi tewas pada masa ini..The Reds patut menyalahkan diri sendiri kerana mencicirkan beberapa mata2 penting..untuk mengharapkan kekalahan pasukan Setan Merah dlm 2-3 game merupakan satu harapan yg agak muram..mungkin The Reds bole mengekalkan rentak sebagai runner up utk musim ini sbgai pemangkin semangat pada musim depan..dan menumpukan pada Champion League yg dh nk bermula kembali ni..

lawan pun bukan cencalang..Real Madrid tu yang baru lpas membelasah Real betis 6-1 dlm La Liga..mcm susah je..hehe, tapi slalu dlm Liga Juara-Juara ni, Liverpool punya game lain skit..xtau laa..hehe

Kedah pun seri je dgn UPB MyTeam di Darulaman..xpa..nanti bole pkoi balik kot kat Kelana Jaya..

Tuesday, February 17, 2009

Kisah Seekor Tikus

Seekor tikus mengintip disebalik celah di tembok untuk mengamati sang petani dan isterinya membuka sebuah bungkusan. Ada makanan fikirnya? 
Dia terkejut sekali, ternyata bungkusan itu berisi perangkap tikus.Lari kembali ke ladang pertanian itu, tikus itu menjerit memberi peringatan; "Awas, ada perangkap tikus di dalam rumah, awaslah, ada perangkap tikus di dalam rumah!" 

Sang ayam dengan tenang berkokok dan sambil tetap menggaruk tanah, mengangkat kepalanya dan berkata, "Ya maafkan aku, Pak Tikus, aku tahu ini memang masalah besar bagi kamu, tapi buat aku secara peribadi tak ada masalahnya. Jadi jangan buat aku peninglah." 

Tikus berbalik dan pergi menuju sang kambing, katanya, "Ada perangkap tikus didalam rumah, sebuah perangkap tikus dirumah!" "Wah, aku menyesal dengar khabar ini," si kambing menghibur dengan penuh simpati, "tetapi tak ada sesuatupun yang bisa kulakukan kecuali berdoa. Yakinlah, kamu sentiasa ada dalam doa doaku!" 

Tikus kemudian berbelok menuju si lembu. " Oh? sebuah perangkap tikus, jadi saya dalam bahaya besar ya?" kata lembu itu sambil ketawa. 

Jadi tikus itu kembalilah kerumah,kepala tertunduk dan merasa begitu patah hati, kesal dan sedih, terpaksa menghadapi perangkap tikus itu sendirian. 

Malam itu juga terdengar suara bergema diseluruh rumah, seperti bunyi perangkap tikus yang berjaya menangkap mangsanya. Isteri petani berlari pergi melihat apa yang terperangkap. Didalam kegelapan itu dia tak bisa melihat bahawa yang terjebak itu adalah seekor ular berbisa. Ular itu sempat mematuk tangan isteri petani itu. Petani itu bergegas membawanya ke hospital. Dia kembali ke rumah dengan demam. Sudah menjadi kebiasaan setiap orang akan memberikan pesakit demam panas minum sup ayam segar, jadi petani itu pun mengambil goloknya dan pergilah dia ke belakang mencari bahan bahan untuk supnya itu. 

Penyakit isterinya berlanjutan sehingga teman teman dan jiran tetangganya datang menjenguk, dari jam ke jam selalu ada saja para tamu. Petani itupun menyembelih kambingnya untuk memberi makan para pengunjung itu. 

Isteri petani itu tak kunjung sembuh. Dia mati, jadi makin banyak lagi orang orang yang datang untuk pengkebumiannya sehingga petani itu terpaksalah menyembelih lembunya agar dapat menjamu makan orang orang itu. 

Moral kisah ini: 

Apabila kamu dengar ada seseorang yang menghadapi masalah dan kamu fikir itu tiada kaitan dengan anda, ingatlah bahawa apabila ada 'perangkap tikus' didalam rumah, seluruh 'ladang pertanian' ikut menanggung risikonya . 

Sikap mementingkan diri sendiri lebih banyak keburukan dari baiknya

Monday, February 9, 2009

TT session with SNC memberz..



Lepak2, borak2, sembang2..


Bergambar depan venue restoran

Kreta standard x buat apa lagi..


Hari sabtu mlm hari tu aku join TT SNC (Satria Neo Club) kt Sg.Buloh.. 1st TT aku..Sorang pun aku x kenai tp dgn selamba aku p untuk kenai2..hehe.. sempoi gak depa ni..mcm2 kpala duk ada..dlm pkui 10.30 kot aku smpai situ..lepak2 sambil tgk game chelsea vs hull..chelsea seri je..kesian..heheh..Ramai awex yg turut serta, tp semua org punya laa..hehehe...lebih kurg kul 2.30pagi jgak TT tu tamat..ada yg sambung p main snooker..aku balik tdoq..dh ngantuk sgt..hehe..
esok pg tu ada TT lg..n tgh hari diaorg buat lwn bowling..sakit tgn pun x abih lg ni..kalau terer xpe laa jgak..ke longkang jgak perginya...hehe

adios...

Wednesday, February 4, 2009

Women & Computer

Top Ten Reasons Why The Computer Industry Is Finally Opening Up To Women

1. It's easier for a woman to "turn on" a computer 

2. Women don't have motherboard fixations. 

3. Women are much better at FDISK-ing a hard drive 

4. When lost on the Internet, women are willing to ask for directions. 

5. Women can communicate gossip and rumors quicker than the fastest modem. 

6. Only women (I think) can marry Bill Gates. 

7. Women see a 14 inch monitor they think it's a 14 incher and not a 20. 

8. Women have bigger SMART drives. 

9. Women don't think with their joysticks. 

10. Women actually read installation manuals.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...