Kenapa Aku Malas..



kenapalah aku malas nk sembahyang...
sedangkan nk bergayut bleh plak...

kenapalah aku malas nk mengaji AL-QURAN...
sedangkan membaca majalah artis bleh plak...

kenapalah aku malas nak hafal doa2 harian...
sedangkan menghafal lagu bleh plak...

kenapalah aku malas nk bersedekah...
sedangkan belanja awek/membe KFC bleh plak...

kenapalah aku malas nk dgr ceramah...
sedangkan pergi konsert bleh plak...

kenapalah aku malas nk masuk masjid...
sedangkan masuk megamall bleh plak...

kenapalah aku malas nk tgk AL-KULLIYAH...
sedangkan tgk movie bleh plak...

kenapalah aku malas nk mengucapkan bismillah dan alhamdullilah...
sedangkan mencarut bleh plak...

kenapalah aku malas nk ambil tahu sirah RASULLAH...
sedangkan kisah silam artis nak ambil tahu bleh plak...

kenapalah aku malas nk dgr nasihat mak bapak...
sedangkan pujuk rayu membe aku bleh dgr plak...

kenapalah aku malas nk membace artikel berbentuk dakwah...
sedangkan artikel lawak yg pjg berjela2 bleh plak...

Comments