بسم الله الرحمن الرحيم
"In the name of Allah, Most Gracious, Most Merciful"

Betapa agungnya! Allah SWT menurunkan ayat pertama @ perkataan pertama melalui Al-Quran hanyalah dengan perkataan Iqra'. Anehnya, perkataan pertama itu bukan bermaksud, sembahyang, puasa, dsb. Ia bermaksud "bacalah..."

Allah revealed the first sentence @ first word through the Quran is the word Iqra '. Oddly, the first word that does not mean, prayer, fasting, etc.. It means "read ..."

Thursday, April 1, 2010

Lembu lagi pandai


LEMBU sebenarnya lebih PANDAI daripada MANUSIA kerana...

1 ...lembu tak buang anak dalam tong sampah, longkang dsb.

2 ...lembu tak ponteng kerja... pagi-pagi dia keluar meragut, petang dia balik rumah.

3 ...bila sampai waktu maghrib, lembu mesti balik rumah.. dia tak ada pulak main takraw ke, main bolasepak ke, shopping kat pasar malam ke.

4 ...lembu tak melakukan perhubungan jantina luar tabii.

5 ...lembu tak buat maksiat seperti berjudi, minum arak dsb.

6 ...lembu faham cakap manusia tapi manusia tak faham cakap lembu.

7 ...lembu tak ada pulak beri anak dara dia keluar malam dengan lembu jantan lain.

8 ...anak teruna lembu pulak tak ada nak usung anak dara lembu lain sampai lewat malam.

9 ...lembu punya susu, sapi dapat nama... yang bagi nama minyak sapi tu, manusia lah, bukannya lembu.

10 ...lembu tak ada buang masa membaca entry karut macam ni...

HEHE
Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...