Sang Kancil dan Monyet


Al-kisah didalam sebuah hutan belantara ...maka tersebut lah kisah yang sungguh menyayat hati ...di dalam sebuah hutan ni ader 3 ekor monyet yang sangat karib ...mereka ber3 ni akan senantiasa kesana dan kemari bertiga2...

so pada suatu hari hutan tersebut di datangi oleh sekumpulan pemburu yang paling teror lahh...so dalam kedatangan pemburu tersebut 3 ekor kawanan monyet tersebut sedang makan buah-buahan di atas pokok ..tetiba terdengar dentuman yang kuat ,apa lagi terkejut beruk lah 3 ekor kawanan monyet tersebut lalu bertempiaran lari ...tapi kasihan 2 ekor dari kawanan monyet tersebut telah berjaya di tangkap oleh kawanan pemburu tersebut....


maka sejak hari itu monyet yang satu lagi berasa amat sunyi sejak ketiadaan kawan nya yang 2 ekor lagi ...sunyi sepi di rasa kannya dunia ini tanpa 2 ekor kawan nya itu ...lalu sang kancil pon ternampak masalah yang di alami oleh monyet tersebut...maka di ajak lah oleh sang kancil para cendiakiawan hutan yang terdiri daripada haiwan-haiwan di dalam hutan tersebut...setelah kata sepakat di capai oleh semua cendikiawan hutan tersebut iaitu untuk menghilang kan kedukaan monyet tersebut...maka suatu berita gembira pon di capai dan sang kancil pon berjumpa 
dengan monyet tadi ...lalu berkata ...........!!!!!!


sang kancil : monyet aku datang dengan membawa berita baik pada mu ...
monyet : tiada yang lebih baik selain aku dapat berjumpa semula dengan 2
kawan ku itu ...
sang kancil : itu lah yang aku nak kata kan ...
monyet : ye ker (dengan nada gembira)...d mana kah mereka ...
sang kancil : di sana ...

lalu sang kancil pon menunjuk kan benda ajaib tersebut..

monyet : yaa...(nada gembira sesangat)ye betul ...tq,,tq,, kancil kau lah
haiwan yang bijak ..ko telah temukan aku semula dengan kawan ku ...
sang kancil : itu sudah jadi tugas ku untuk menolong sesiapa saja yang 
dalam kesusahan ....
monyet : tapi aku hairan lah kancil ..
sang kancil : hairan kenapa plak!!!!!
monyet : aku berkawan 3 ekor...tapi mana lagi seekor kawan ku itu ....
sang kancil : KAWAN MU YANG SEEKOR ITU SEDANG MEMBACA CERITA INI .....


WASSALAMMM..

Comments

baincardin said…
aku dah gak dah...sib baik aku baca ending terus je..haha...
Anonymous said…
haha..kene jgak
sEhA OweN said…
eee....tension jek aku bace kesah ko nih....
menambahkan ke'tension'nan aku lg ade...
hehe

=P
Anonymous said…
alaa..gurau skit pun nk emo..hehe
yun lang di ko maintindihan, pero parang maganda kung maiintindihan ko a..please post it in english so we can understand what you are saying, thanks!
Khairy Imran said…
Menarik...bila baca ttg ikan Lamprey dan Protozoa..teringat masa lalu bila belajar ttg Biologi. Aku Bioteknologis (Genetic Engineering) dan minat Zoologi.