My Phone...

My 1st phone..Alcatel 300..


aku start pakai phone ni lebih kurang ujung tahun 2001..

masa tu aku still study kt poli seberang perai..

still masa aku buat sijil..

sampai sekarang aku simpan phone ni..

dah x bole pakai..bateri problem kot..

tp aku simpan je laa..

nak jual pun berapa laa sgt bole dpt..hheehehe






My 2nd phone..NOKIA 3310..huhu..faymes gak phone ni..hehe

Aku beli phone ni masa time diploma..still kat poli..
aku beli 2nd hand je pon..
beli pakai duit ptptn...hehehe
bila pakai phone ni..aku selalu:
-habih duit duk beli housing yg macam pesen..hehe
-duk tukaq2 ring tone (gila duk pulun taip satu2 tuu..)hehe

Lama jgak aku pakai phone ni..
sampai aku masuk 1st sem duk kat UITM shah alam..
jodoh nya dgn aku x lama sbb dia telah di curi semasa aku tgh tidor dlm dorm di kolej perindu itu..Masa tu mmg byk kes org hilang tpon..tgk2 aku pun kena..tah malaun mana laa yg rembat..hampeh btui..lepas tu tepaksa laa aku pakai tpon alcatel balik..(alcatel ni dok problem bateri cpat kong..hampeh)



My 3rd phone..NOKIA 2100..

Aku beli phone ni kat Low Yat..
duit ptptn laa..duit apa lagi..hehe

pakai berapa sem tah aku pun x igt..

aku beli dengan awie..classmate aku..
beli 2nd hand jgak...

aku trade-in phone ni untuk beli phone yg kt bawah ni...


My 4th phone..NOKIA 3660..

Aku beli phone selepas aku men'trade-in'kan phone yang di atas..

aku beli kat pertama complex..
beli dgn awie jgak..
pun 2nd hand jgak..

Bila pakai phone ni aku selalu:
-habih duit duk tukar housing dia yang x pakai sgt pun..
-duk buang masa donlod software, game dan mcm2 lagi..
-duk pulun convert vdo utk masuk dlm phone ni..(bila dh masuk x tgk sgt pun..)
-masuk MP3..& habih duit beli MMC 512

tapi bosan sbb bateri x tahan laa..aku rasa aku dh beli sampai 5 bateri tambahan..hampeh jgak..so..pada akhir tahun 2006 aku pun meng'trade-in' kan nya dgn phone di bawah ini...



















My 5th phone...Sony Ericsson K310i..

Aku beli ni kat a.star..beli dgn Adi...ujung tahun 2006 aku beli..esok lusa tu dia ajak beli phone ni jgak..hehe..sama laa pulak..belasah aja..aku beli ni pun kat kedai memba2 jgak..dia suggest suruh aku amik phone ni atas budget aku..dia kata kalau phone bawah RM500 jgn amik phone NOKIA..so aku tolak Nokia yang di atas tu dan aku amik laa yang ni...phone ni xdak apa function sgt..tp kira ok laa..ada infrared saja pun untuk nk pindah2 lagu..hehe, camera pun ada..Aku beli baru phone ni sbb aku dah x larat nk layan phone 2nd hand yang selalu problem bateri..huhu
Aku pakai phone ni sampai sekarang...



My 6th phone...MOTOROLA W220..(220 sama nama kod program aku CS220..hehe)

Aku beli masa aku part7 kat uitm...masa tu aku igt nk pakai 1 lagi no..hehe...
Aku beli ni pakai duit elaun polis..hehe..masuk byk sgt xtau nk beli apa...hehe..
Aku sebenarnya nak cari phone baru yang ada radio & paling murah...
so..aku pi kat amoi cina tu kat Plaza Masalam aku tanya dia..phone baru yang ada radio & paling murah ada?
Dia pun bagi phone nokia model apa tah..ok jgak..tapi dia punya design hampeh...x smart langsung..hehe
So..aku tanya ada brand lain punya?
Dia pun tunjuk kat aku motorola ni..Aku pun belek punya belek..stail jgak phone ni..aku pun rembat..
Masa aku duk belek tu, bole pulak Prof. aku mai dgn family dia..Dia mmg slalu beli phone kt situ..dia tegur2 laa amoi2 kt situ...aku pun salam2 laa dgn dia..hehe..
Bila dia dh blah & aku pun dah beli..Datang pulak 3-4 org junior suksis aku...hehehe
Kantoi plak beli hp baru...hehe
Aku pakai phone ni sampai sekarang jgak..
tujuan utama aku beli phone yang ada radio adalah utk mendengar siaran langsung perlawanan bolasepak liga super..tapi hampeh..rtm x buat dah ke berita arena sukan pukoi 10 tu aaa...hampeh btoi..

Comments

Anonymous said…
dah dengar dah cerita phone ni...hehehe ;P