بسم الله الرحمن الرحيم
"In the name of Allah, Most Gracious, Most Merciful"

Betapa agungnya! Allah SWT menurunkan ayat pertama @ perkataan pertama melalui Al-Quran hanyalah dengan perkataan Iqra'. Anehnya, perkataan pertama itu bukan bermaksud, sembahyang, puasa, dsb. Ia bermaksud "bacalah..."

Allah revealed the first sentence @ first word through the Quran is the word Iqra '. Oddly, the first word that does not mean, prayer, fasting, etc.. It means "read ..."

Tuesday, December 30, 2008

The Test

The Stupid Test!

 

OK.  Pay close  attention. 
Here is a very simple little test
 comprised of four easy questions 
to determine the level of your intellect. 



Your replies must be spontaneous and immediate, 
with no deliberating or wasting of time. 
And no cheating!

 

On your mark, get set, go...

 

1: You are competing in a race 

and overtake the runner in second place.



In which position are you now?

 

 

Answer: If you answered that you're now in first, 

you're wrong! 

You overtook the second runner and took his place,

 therefore you are now in second place.

 

 

For the next question try not to be so dim.

 

2: If you overtake the last runner, 

what position are you now in?

 

 

Answer: If you answered second to last, 

you are wrong once again. 

Think about it...

How can you overtake the person who is last? 

If you're behind them, they can't be last. 

You would have been last. 

 

It would appear that thinking 

is not one of your strong points. 

 

Anyway, here's another question to try. 

Don't take any notes or use a

calculator, and remember, 

your replies must be instantaneous.



 

3: Take 1000. Add 40. Add another 1000. 

Add 30. 1000 again. Plus 20.

Plus 1000. And plus 10. 

What is the total?

 

 

Answer: 5000? 

Wrong again! 

The correct answer is 4100. 



Try again with a good calculator. 

 

Today is clearly not your day, 

although you should manage

to get the last question right...

 

4: Marie's father has five daughters:

1. Chacha

2. Cheche

3. Chichi

4. Chocho

5. ????

Question: What is the fifth daughter's name?

 

Think quickly...you'll find the answer below..



 

Answer: Chuchu? 

WRONG! 

 

It's obviously Marie! 

Read the question properly.

You are clearly the weakest link.

Monday, December 22, 2008

Rahsia Gadis Mengekalkan Keayuan

Menjaga kejelitaan semulajadi (natural beauty) dgn tidak memakai bahan2 luaran tetapi menjaga emosi, fizikan dan mental. 

Gunakan masa utk perkara yg berfaedah & tentukan wawasan secara objektif, jgn banyak angan-angan.

Tidur awal 

Menjaga suara, latih diri bercakap dengan nada yang lembut, tdk sengau atau terlalu kuat 

Menjaga cara berkata2. 
Biasakan menggunakan perkataan yg melambangkan keluhuran budi seperti ' tolong' serta 'minta maaf'. Jgn gunakan perkataan yg terlalu emosi seperti 'bosan' sakit hati' ' menyampah' benci' dsbgnya kerana ia akan menyebabkan muka jadi berkerut dan masam.

Menjaga kulit. Kebersihan sentiasa di jaga, Makanan yg berupa ulam2 yg wangi serta sayuran & buah-buahan segar patut dimakan. Gunakan sabun yang tdk merosakkan kulit. 

Menjaga muka, tangan perlu sentiasa bersih dan lembut, 
Jgn gunakan bedak yg bukan2, Selalu menggunakan bedak sejuk utk menjaga kulit muka, Jgn banyak berangan. 

Menjaga rambut. Ia mahkota kejelitaan gadis, bersihkan rambut tp jgn terlalu kerap. bila bersikat, ulangi sikatan keseluruh bahagian kepala (kalau buleh 100 kali) utk menjadikan rambut subur dan berkilat. ramai lelaki suka pada gadis berambut panjang tapi kemas. 

Menjaga cara berjalan. Latih cara berjalan. Jauhi dari berjalan mengengkang atau tangan terlalu hayun. Langkah jgn terlalu besar. Berjalan jangan terlalu laju, badan jgn terlalu membongkok atau tegak. Leher jgn terteleng (senget sebelah) maka elok ditundukkan sedikit. 

Menjaga gerak geri. Bila duduk diatas lantai duduklah dgn cara bersimpuh. Kalau duduk diatas kerusi eloklah sila panggung. Jgn mengangkang. Tangan jgn terlalu digerakkan bila bercakap. cara bergerak biarlah lemah lembut. 

Menjaga senyum. Latihlah senyum jgn tersengeh. Tutup mulut bila ketawa. Ketawa secara sederhana. Selalu senyum tp utk tujuan baik. 

Menjaga mata. Mata jangan terlalu liar memandang hanya kepada apa yg sedang anda hadapi. Jgn terlalu kerap mengerdip mata. usah terlalu kerap mengerling walaupun kepada buah hati anda. 

Menjaga kehormatan. Sentiasa bertemankan ibu atau saudara bila keluar. Minta izin ibubapa. pakaian sopan. Pulang seawal mungkin. 

Menjaga sikap. Taat beragama, jgn berbohong. Jauhi dari merungut. Jauhi dari menjadi amat cerewet dan jaga hati org lain" .

Thursday, December 18, 2008

Lepaskan Aku

mulai saat ini
aku akan ubah pendirian
walau ramai akhir sendirian
jangan difikir pasal aku
teruskan saja dengan hidupmu
hadir mu mungkin tidak membantu

pasangan tak sentiasa indah
pasti perang yang kau redah
aku wakil laki takkan rebah
ku tak mahu berterus terang
risaukan kemuncak amarah ku
maki hamun deras yang tak tentu

lepaskan aku, lupakan aku,
aku hanya ingin sendirian
tak pernah ku rasakan
atas nama tekanan
tak pernah ku rasakan
atas nama tekanan 

Wednesday, December 10, 2008

Malang...Kemalangan..


Malang? Tuhan x penah bagi nasib malang kat kita cuma kadang2 Dia test kita dgn musibah2 yang pelbagai untuk hamba-Nya menilai..

Kejadiannya begini, aku bertolak blk kg ke Jitra, Kedah pada hari Sabtu 6hb 12 2008 lebih kurg ptg kul 6. aku blk dgn adik aku n sorg memba (Wan Sanglang). Setibanya di kilometer 300 diatas highway area Gopeng. aku melihat 2 biji kereta berpusing dihadapan aku. Aku cuba mengelak tapi terkena juga. Apa bole buat..nasib badan..


cantik sungguh seni yang berlaku..huhu
dua kereta yang berpusing
kaki sahabat ku yang tercedera
rapat divider tp nasib baik x kena
keadaan kereta2 selepas pelanggaran
camry yang terlibat
baik punya aku bantai..huhu
perbincangan kejadian
kereta mcm ni..tp semua selamat..
bole tahan aku langgar..huhu
penerangan dari trafik
adik aku benjol di dahi
report di buat
report diperiksa
peace!!

Begitulah adanya. Alhamdulillah..tiada sebarang kecederaan serius berlaku pada semua. Hanya kereta aku yang tercedera..huhu. Habuan hang laa Ali..huhu

Wassalam...

Wednesday, December 3, 2008

HADIAH!!!

sekadar renungan..the meaning of presents...
Setiap hadiah yang anda beri kepada kawan/kekasih/isteri/suami anda mempunyai maksud yang tersirat...

JAM TANGAN.........Tanda meningati setiap masa dan waktu.
CINCIN.............Tanda ikatan kasih yang abadi.
GELANG.............Tanda mesra
RANTAI LEHER.......Ikatan cinta yang perlu perhatian.
SUBANG.............Tanda penghargaan dan penghormatan.
KASUT..............Sentiasa mengambil berat/prihatin.
PAKAIAN/KAIN.......Semoga kasih berkekalan dan dekat selalu.
PAYUNG.............Tanda kasih dan sentiasa ingin melindungi.
MINYAK WANGI.......Tanda cinta
BINGKAI GAMBAR.....Sentiasa merindu dan tak ingin berjauhan.
BUKU............... Bersifat terbuka dan bertolak ansur.
BUNGA...............Tanda perkenalan dan tanda sayang
COKELAT ........ semanis cintamu.
LAGU/CD/KAD UCAPAN......... mengabadikan cinta
SEJADAH DAN ALQURAN.........tandanya kekasihnya itu menyayanginya dunia dan akhirat.

PssssTT..heheeheehehe... Satu lagi.... zaman Mellinieum....HANDPHONE...tandanya.... kau jangan lari dari ku!!!!.......aku kan cari kamu walau dimanapun... melainkan kalau handphone tu ditutup.....

HADIAH PALING BERHARGA DALAM DUNIA!!
MASUK MEMINANG......tandanya dia serius dan betul2 seriuss..!

Wednesday, November 26, 2008

Serasi??

Apakah anda tahu bahawa urutan kelahiran akan mempengarui hubungan anda?..jom kiter lihat ..keserasian pasangan anda…..

SI SULUNG DENGAN SI SULUNG
Kelihatan pasangan ini akan melalui jalan agak berliku utk menuju kpd hubungan yg baik mahupun yg menyenangkan.Agak sukar melahirkan kerjasama di antara pasangan anda….

SI SULUNG DENGAN SI TENGAH
Si tengah mungkin mengubah sikap atau kelakuannye.. hanya utk menyenanagkan pasangan sulungnye.Meskipun di katakan hubungan si tengah merupakan pasangan yg sesuai bagi sesiapa saja (kecuali dgn si tengah),dia mungkin mendapati bahawa si sulung menindasnye..Jika anda menikah dgn si sulung ,anda mungkin akan melepaskan satu melupakan keinginan dan impian utk menyenangkan pasangan anda. Bagaimanapun,jika anda memiliki kecenderungan Bongsu ,kalian merupakan pasangan yg serasi…

SI SULUNG DENGAN SI BONGSU
Kombinasi yg bagus..si sulung dpt mengajar si bongsu bagaimana mengurus dgn lebih baik dan selalu ada saat di mana hidup harus dianggap serius.Si bongsu pula akan dpt menerapkan kpd si sulung bahawa dlm hidup ini sekali-sekala perlu santai…..

SI TENGAH DENGAN SI TENGAH
Memiliki potensi utk serasi antara satu sama lain.Meskipun keduanya si tengah,namun bila salah seorang lebih cenderung bersikap sulung dan yg lainnya agak kebongsuan,keduanya merupakan pasangan yg serasi.Di samping itu ,jika keduanya merupakan anak tengah yg memilki watak keras ,komunikasi di antara mereka agak menyakitkan,meskinpun anda berdua bersepakat utk hidup rukun…

SI TENGAH DENGAN SI BONGSU
Keduanya akan menjadi pasangan serasi bila si tengah memiliki kecenderungan sulung.jika si tengah memiliki sikap tengah,mungkin saja dia akan trpengaruh dgn gaya hidup si bongsu yg suke..happy- happy serta menimbulkan problem spt….pernikahan si bongsu dgn si bongsu….

SI BONGSU DENGAN SI BONGSU
Berhati2lah..anda mungkin saja dpt bersenang2….tapi anda akan menemukan bahawa nampaknya kehidupan sedikit di luar kawalan, tidak ada yg bertanggungjawab….

ANAK TUNGGAL DGN ANAK TUNGGAL
Keduanya akan memiliki keegoan tinggi sehingga memerlukan waktu utk dpt hidup rukun dan saling bantu – membantu…

SI BONGSU WANITA TANPA SAUDARA LELAKI DAN SI BONGSU LELAKI TANPA SAUDARA WANITA
Tidak hanya anda berdua akan mengalami masalah anak bongsu,namun anda berdua akan kurang memahami lawan jenis – di pandang dari segi psikologi dan tidak akan saling mengerti serta saling bantu-membantu antara satu sama lain.

Namun, harus diingat,ini hanya kajian,selebihnya adalah kuasa Allah..Percaya pd Kuasa Allah, jgn sampai kita meletak kepercayaan kite kpd sesuatu yg lain..

Tuesday, November 25, 2008

Ali


Al-kisah..... adalah satu kampung ni..nama kampung ni kampung pinang 18 batang.kat kampung ni orang ramai idup aman dan bahagia. Dalam kampung yang aman ni... ada la sorang laki ni. Nama dia Ali(nama sebenar). Ali ni orang gila kat kampung ni. So... ramai la yang pandang slag kat dia. Ramai la yang suka memainkan dia.. nak dijadikan cerita... Pada suatu hari... si Ali ni gi la masjid nak semayang jumaat... Lepas si Ali ni semayang jumaat, dia nak balik la kan. So... masa dia nak balik tu tetiba dia tengok selipar jepun kesayangannye dah takdek. Aper lagi... mengamuk la dia... Tanpa segan silu dia pun pegi la dekat mikrofon masjid tu lalu dia pun berkata: "kepada sesiapa yang mencuri selipar aku, baik ko pulang cepat.!!!!!!!..." Semua orang menjadi takut... ye la... orang gila kan... memacam dia buleh buat. Buatnya dia tetak anak bini orang kang... ha... naya.."kepada sesiapa yang curik selipa kesayangan aku tu... baik ko pulang cepat. Kalau tak aku akan buat seperti mana ayah aku buat!!!" lalu orang yang curik tu pun pulang la balik. "lek la bang... gurau jek" Tapi Ali memandang nyer dgn muka yang serius... muka macam nak makan orang gitu... haa... lalu budak yang curi selipa dia tu pun blah tanpa memandang ke arah Ali... takut la tue... lalu tok imam pun menegur Ali dan bertanya; "kalau dia tak pulang apa yang akan kamu lakukan..?? apa yang ayah kamu lakukan..??" dengan suara dan wajah yang slamber..Ali pun berkata "saya balik kaki ayam la tok.."

Monday, November 24, 2008

Air Liur di Kuala Lumpur





kuala lumpur

kini kami kembali

untuk bertempur

kuala lumpur

siang malam

pagi petang berhibur

kuala lumpur

belajar beratur

janganlah menggelupur

pernahkah dikau hati hancur lebur

di kuala lumpur

kuala lumpur

asap kotor air liur

atas dapur

datang dan pergiku pasti kembali

kuala lumpur

Wednesday, November 19, 2008

Email Mistake

An Illinois man left the snowballed streets of Chicago for a vacation in Florida. His wife was on a business trip and was planning to meet him there the next day. When he reached his hotel, he decided to send his wife a quick e-mail.


Unable to find the scrap of paper on which he had written her e-mail address, he did his best to type it in from memory. Unfortunately, he missed one letter, and his note was directed instead to an elderly preacher's wife whose husband had passed away only the day before. When the grieving widow checked her e-mail, she took one look at the monitor, let out a piercing scream, and fell to the floor dead.


At the sound, her family rushed into the room and saw this note on the screen:


Dearest Wife,
Just got checked in. Everything prepared for your arrival tomorrow.


Your Loving Husband.


P.S. Sure is hot down here.

Friday, November 7, 2008

KUALA LUMPUR




dari jauh cari rezeki
halal di mamah teknologi
dari jauh datang tuntut ilmu
jaga langkah mu sini banyak penipu

bila lalai di awangan
melayang tanpa graviti
masapun berlalu disitu

kuala lumpur - kuala lumpur
indah tak terkata
kuala lumpur - kuala lumpur
engkau kian tercemar -
biar pun kau begitu,
hanya kau lah destinasi ku

sangat sesak tranportasi
LRT ataupun TEKSI
murah murah mata rambang
penjenayah banyak peluang

bila lalai di awangan
melayang tanpa graviti
masapun berlalu disitu
kuala lumpur - kuala lumpur
indah tak terkata
kuala lumpur - kuala lumpur
engkau kian tercemar -
biar pun kau begitu,
hanya kau lah destinasi ku

Thursday, November 6, 2008

Hidung

******

Assalamualaikum kawan-kawan...saja nak sampaikan sikit sesuatu tentang hidung kita, mungkin ada yang dah tahu. Tidak kiralah berapa besar lubang hidung kita atau macam mana bentuknya,kenalah kita ambil tahu sikit. Bunga akan berkembang segar jika disirami air, dan hidung akan berkembang megah bila dipuji ye dak. Bila kita nangis kekadang hidung pun tumpang nangis, kadang-kadang air hidung lebih banyak dari air mata.. Malah ada orang jatuh cinta kerana terpesona dengan hidung seseorang.

Tahukah kita hidung adalah salah satu anggota yang amat diminati oleh syaitan. Masa yang paling sesuai untuk dikunjungi syaitan adalah ketika kita tidur.Ketika itu syaitan akan berkumpul didalamnya. Tidak diketahui pula dengan tepat kenapa dia suka sangat dengan lubang hidung, tetapi ia boleh menganggu keupayaan kita untuk bangun dari tidur.
Membersihkannya sebaik sahaja bangun dari tidur adalah satu amalan yang dilakukan oleh Rasullullah selain dari bersugi.

Bayangkanlah syaitan buat sarang dalam lubang hidung kita, macam-macam dia bikin.
Oleh itu bersihkanlah sebaik bangun dari tidur. Cara nak bersihkannyaBerselawatlah dan gunakan jari yang kecil, bersihkanlah perlahan-lahan.Jangan gunakan jari yang besar atau sebarang objek kerana dikhuatiri hidung akan tercedera atau bulu hidung akan tertanggal, boleh jadi juga lubang hidung akan menjadi luas macam serombong kapal daa.
Nak bubuh sabun pun boleh tetapi jangan le banyak sangat, nanti berbuih pulak lubang hidung tu, boleh lemas tu, kan susah, setakat ni tak ada seorang pun yang sanggup buat CPR melalui lubang hidung.

Kalau teringat sama-sama lah kita mengamalkannya kerana melalui hidunglah kita menyedut udara pemberian Allah dan dapat menghidu bausyurga (ini bergantung kpd amalan masing-masing).

Akhir kata........"Walaupun dirimu tidak kukenal, tetapi lubang hidungmu tetap menjadi poojaan hatiku!"

******

Tuesday, November 4, 2008

Kejujuran Lelaki

*****

Sepasang suami isteri yg telah mempunyai 3 orang anak, sedang berbual sambil menonton TV di dalam bilik mereka. Si isteri bertanya kepada suami beberapa soalan.

* Isteri : Bang, kalau saya mati dulu, abang kahwin lagi tak?
* Suami : Abang rasa, abang mungkin kahwin lagi. Kerana, anak-anak kita perlukan orang yang boleh beri perhatian. Makan minum abang pun adalah orang yang sediakan.

* Isteri : Habis, kalau abang kahwin lagi, abang kasi ke dia duduk rumah kita.
* Suami : Yelah. Sebab rumah ni mahal, takkan nak biar kosong macam tu saja?

* Isteri : Abang kasi ke dia guna bilik, kita, toilet kita?
* Suami : Ya yang, sbb takkan abang nak buat bilik lain khas untuk dia. Nanti bilik ni, membazir pulak.

* Isteri : Abang kasi ke dia pakai almari kita?
* Suami : Ye yang, almari kita ada 4 pintu takkan nak bagi org lain pulak.

* Isteri : Abang kasi ke dia pakai katil kita?
* Suami : Terpaksalah yang. Sebab katil kita tu baru je beli sebulan.

* Isteri : Baju tidur saya, pijama dan towel saya?
* Suami : Takkan itu abang nak bagi kakak & adik awak. Jadi, drpd tak dipakai, lebih baik kalau abang kasi dia aja.

* Isteri : Handbag saya, kasut saya, golf set saya?
* Suami : Itu tak boleh, sebab dia suka handbag kaler maroon, kasut dia saiz kecil drpd awak, saiz 5, golf set tak boleh sebab dia kidal...

* Isteri: ????!!!!!
* Suami: (Dalam hati) Alamak!!

*****

Monday, November 3, 2008

The Reason



5 reasons you have to SMILE


1.SENYUM adalah jalan pintas bagi menyatakan kamu menyukai seseorang


2.SENYUM adalah jambatan persahabatan


3.SENYUM adalah satu pelabuhan yang pastinya tidak akan merugikan


4.SENYUM adalah jangkitan. Apabila kamu SENYUM orang akan SENYUM semula kepada kamu


5.SENYUM akan menumbuhkan rasa keriangan dan kegembiraan.


Oleh itu SENYUM lah semasa bekerja dan semasa belajar


*****

Sunday, November 2, 2008

Kalah la pulak..huhu


Untuk pertama kali musim ini, setelah 10 game tanpa kalah..akhirnya....
tewas di white hart lane..tewas kepada pasukan terbawah liga..tetapi meningkat naik..
apapun..dunia belum berakhir..perjuangan mesti terus..

"you'll never walk alone"

Saturday, November 1, 2008

Tinggal ku sendiri..

Jika ku beri kan semua..
Agar kau gembira sentiasa..
Engkau tetap pergi..
Pergi meninggalkan ku sendiri..

Friday, October 31, 2008

Menunggu..Tertunggu..

Dalam hidup ni..kita mesti tak suka menunggu dan di tunggu. Jadi...kalau kita terpaksa membuat orang lain tertunggu-tunggu akan kehadiran kita.....ikuti tips berikut untuk menyejuk dan menenangkan orang lain yang sedang menunggu kita:

1. 'Call'...beritahu terlambat....beri alasan yang paling kukuh di dunia...hehehe...ape guna ade handset...kalau tak tau nak guna dalam waktu kecemasan cam ni...ekekeke....

2. Bila sampai...mesti SENYUM. muka mesti manis ......

3. Biasakan dengan....meminta MAAF...

4. Kalau ngan buah hati tu.....bawak laaa hadiah bersama....bunga sekuntum pun okay....

5. Janji tak buat lagi.....hehehe...biasanya...janji tinggal janji.....ekk..

Moral:

Kalau kita tak suka menunggu.....
jangan biarkan orang menunggu kita...

Thursday, October 30, 2008

Kambing & Ayam

Kambing dan ayam adalah kawan baik. Mereka berkawan sejak mereka barudilahirkan lagi.
Pada suatu hari,ayam telah menghiaskan dirinya denganmenyangkut manik-manik yang berkilauan pada setiap helaian bulunya.Tajinya diasah sehingga berkilauan dan berjalanlah ia menuju ke kediamankambing.
Tiba di kediaman kambing, ayam pun menyapa sahabatnya itu.
Ayam : Kambing, pekabo?
Kambing: Baik. Wah,ayam. Bukan main lagi kau. Kau nak ke manahensem-hensem ni.
Ayam: Takde ke mana. Sesajalah nak tengok riaksi engko.
Kambing: Tapi kan ayam, macam mana pun ko berhias, ko jalan tetap kakiayam, kan?
Ayam: Ko kutuk aku ye. Ko pun apa kurangnya.
Kambing: Apa?
Ayam: Nampak macam alim. Bela janggut. Tapi telur nampak...

"berjenaka sekali-sekala, beribadat+belajar+bekerja sentiasa"

Tuesday, October 28, 2008

Rekod 86 game..lebur..

Tahniah Liverpool kerana memecahkan rekod ego Chelsea..hahhaha

Sunday, October 12, 2008

Adios..169 Taman Mawar..






Semuanya hanya tinggal kenangan..walaupun bersepah,
tp sentimental value yang ada d rumah ni, cukup menggamit memori..layan plak aku ni..hehe
tak salah aku lebih kurang 21 tahun kami duduk umah ni..
sekarang sudah berpindah ke alamat ini..

235, Taman Melur,
Bandar Darulaman, Jitra, Kedah.

Tuesday, July 1, 2008

Spain rules EURO


Fuh..Spain menang, x sia2 aku mangkit tgk..Torres plak yg score..hehe..player liverpool tu..
Anyway..tahniah kepada mereka, 100% menang dlm euro 2008..

Wednesday, June 25, 2008

Magnificent Eleven

Sekali lagi mereka berjaya lakukan. Walaupun aku x berapa nak rasa hangat final tu. X tau laa sebab apa, mungkin duk kalut keja banyak kot..hehe, tapi lepas anak Pak Abu kena kad merah, jantung aku yang dah lama x rasa dub dab masa tengok bola, malam tu mmg cuak gila. X tau nak habaq mcmana, tp bila ref dah tiup wisel..lega...hehe, Kedah menang lagi..syukran2..

TAHNIAH....Biar Jasa Jadi Kenangan...

Wednesday, May 21, 2008

20 hari di LTAT

Walaupun sbenarnya x cukup lg 20 hari sbb tolak cuti semua..sukati aku laa kan nk ltak..hehe

Alhamdulillah...berjaya jgak aku mendapat keja tetap..syukran2..
walaupun kalau bole aku x nak keja area KL, tp dh tertulis yang aku akan menjadi wargakota selepas ini...apapun, hidup kena terus..byk lagi benda yg nk kena buat...tekanan makin lama makin kuat..hehe

LTAT dgn lebih kurg 200 org staff yg ada, aku mula cuba utk mengenali diaorg skit2..yang duduk 1 jabatan ok laa..ari2 jumpa..keja aku jgak slalu jumpa dgn staff2 lain dr jabatan lain sbb kena tgk pc diaorg yg ada problem...Stakat ni aku masih blajaq sistem2 dan networking yg digunapakai d LTAT ni..alhamdulillah..so far, so good...

so far, so good..so what? - Iron Maiden

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...